Logotype

Leverans och betalning

Leveranstider

Leveranstiderna varierar från produkt till produkt. Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar beroende på orderingång och om vi har varan i lager. Om beställd vara ej finns i lager inom 30 dagar, meddelar vi trolig leveranstid. Kunden har då rätt att häva köpet eller ge oss nya instruktioner. Din order kommer att levereras till den adress du angivit i din personliga profil. OBS! Vid reatillfällen så kan leveranstiden vara längre. Vid beställning av varor med olika leveranstid, levereras din beställning när alla varor finns i lager. Vid beställningsvaror meddelas beräknad leveranstid. Vi gör månadsbeställningar hos vissa tillverkare så leveranstiden på Beställningsvaror kan variera från 2 till 30 dagar. OBS! Till vissa orter, samt för gods som körs ut av lantbrevbärare tar det en dag extra.

Våra betalningssätt

Klarna Fakturahttps://online.klarna.com/villkor.yaws?eid=15792&charge=0

Köpvillkor:
Handla nu - betala efter leverans!
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgiftrt
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26,00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

*Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Postförskott - Hämta på ditt lokala utlämningsställe.

Paketet anländer till ditt lokala postkontor och du meddelas om detta, antingen genom en avi i postlådan, eller genom ett sms. Postförskott betalar du kontant när du hämtar ut paketet. Du kan som mest handla för 20 000 kr.

Äganderättsförbehåll

Samtliga varor förblir Sveasecurity´s egendom till dess full betalning erlagts.

FÖRETAGSKUND

Vänligen ring eller e-posta Er beställning till oss. För företag som vill köpa större volymer (mer än 10 st av samma vara) finns möjligheter till rabatt. Momskvitto skickas alltid mer Er beställning. Betalning mot faktura erbjuds till Företagskunder efter godkänd kreditkontroll.

Fraktkostnader

Fraktkostnaden räknas ut automatiskt och läggs till i din kundkorg.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas till den email adress som du har angivit i din beställning. Väljer du förskottsbetalning kommer ett mail med betalningsistruktioner inom 12 timmar.

Leveranssäkerhet

Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ditt ansvar att med ditt kolli nummer se efter vad som har hänt med din försändelse.(maila info@sveasecurity.se för att få ditt kolli nr) Om avi ej skickas från ditt lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kolli nummer och legitimation. Varor som är slut i lager levereras ej i efterhand om inget annat har avtalats. Vid utlandsbeställningar ansvarar Sveasecurity ej för paketets transport utanför Sveriges gränser.

Transportskador

Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan du beställt skall du ej mottaga den. Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Ring sedan Kundtjänst på Sveasecurity (0705-710288) och anmäl detta.

Ej uthämtad vara, postförskott

Du har upp till två veckor på dig att hämta ut ditt paket vid beställning mot postförskott. Skulle du inte hämta ut paketet inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till sveasecurity. Man får då en anmärkning i kundregistret som innebär att man inte får göra några nya beställningar. Det skickas även en faktura på 350 - 450 kr till kunden för att täcka våra kostnader. Paket som väger över 2 kg kommer en extra debitering om 100 kr per kg. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso. Vi samarbetar med polis vid bedrägeri och försök till bedrägeri.

Rabatter, Rabattkoder,erbjudanden.                                                                    

Det går endast att använda sig av 1 rabattkod till ett köp. Om 2 rabatter eller erbjudande hamnar ihop tar sveasecurity bort den lägsta rabatten. Rabattkoden fyller du i under rabattkod i betalningsdelen. En vara som ligger ute som erbjudande med rabaterat belopp räknas som 1 rabatt och kan därför inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.

 

Byten, returer, reklamationer och öppet köp

Öppet köp

Våra kunder kan alltid känna trygghet, vid köp hos oss har ni laglig rätt att ångra postorder köp inom 14 dagar efter det att du tagit emot varan (ångers frist). När vi fått varan i retur och kunnat konstatera att den inte är skadad krediterar vi eller betalar tillbaka det du betalt för varan (avdrag görs för våra exp. kostnader och fraktkostnader). Bifoga alltid fakturakopia när du returnerar någon vara. Returnerade varor ska givetvis vara oöppnade och oanvända. För våra kängor gäller dock ett undantag, kunden har rätt att prova kängorna och gå en kort sträcka inomhus för att se att de passar. OBS, synligt slitage på kängorna gör dock att inget byte medges. Alla fraktkostnader i samband med öppet köp står kunden för.
Vid byte av handskar skicka med eller betala in 50,00 sek till bankgiro: 287-1101. Vid byte av kläder och kängor mm, skicka eller betala in 100,00 sek till samma bankgironummer.

Öppet köp gäller ej på special beställningar utanför vårt sortiment och inte på REA varor utan endast bytesrätt eller tillgodokvitto.Öppet köp gäller ej heller på skyddsvästar. Vill du reklamera en vara skall du kontakta oss innan du skickar tillbaka den. Om vid byte gäller dom priser som angavs vid det datum som ordern lades.

Retur av varor

Kontakta oss på info@sveasecurity.se innan du returnerar en vara. Obs. Du betalar returfrakten. För att vi skall kunna betala tillbaka pengarna behöver vi kontonummer, clearingnummer samt kontoinnehavarens namn. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom en vecka från det att vi behandlat din retur. Om du inte lämnar kontonummer eller lämnat ett felaktigt sådant så återbetalar vi dig per post avi (utbetalningskort). Observera att posten då tar ut en avgift på 35 kr när du hämtar ut pengarna. Vid återbetalning av fraktfri order dras frakt priset av på utbetalningen om den slutgiltiga totala summan på ordern understiger den fraktfria gränsen. Kontantkvittot, eller en kopia, ska alltid vara med i returen.

Byte av varor

Se efter att det som vill byta emot finns i lager genom att titta vad som finns på sidan. Kontakta sedan oss på info@sveasecurity.se så att vi kan reservera den nya varan åt dig. Om du inte gör detta finns det risk för att den varan du vill ha tar slut innan vi hinner registrera bytet. Obs. Du betalar returfrakten. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare kan du välja att betala mellanskillnaden mot postförskott (då till kommer en avgift på 80 kr), om den är billigare återbetalar vi dig. Kontantkvittot, eller en kopia, ska alltid vara med i returen.

Reklamation av varor

Vid en reklamation kontaktar du info@sveasecurity.se snart du upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera eller avhjälpa felet på varan. Om det inte är möjligt ersätts reklamationen med en ny vara. Skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får du pengarna tillbaka. Har du möjlighet att skicka med foton på skadan/felet i mailet så snabbar det på processen. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara plus ersättning för frakten eller återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan plus ersättning för frakten. För att vi skall kunna betala tillbaka pengarna behöver vi kontonummer, clearingnummer samt kontoinnehavarens namn. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom en vecka från det att vi behandlat din retur. Om du inte lämnar kontonummer eller lämnat ett felaktigt sådant så återbetalar vi dig per post avi (utbetalningskort). Observera att posten då tar ut en avgift på 35 kr när du hämtar ut pengarna. Vid reklamation där det blir fråga om återbetalning kan det bli avdrag på varans värde beroende på varans ålder eller hur använd den är. Ex. Hårdvara 20 % per år, kläder och accessoarer 33 % per år sedan köptillfället. Hanteringen av reklamationer tillämpas enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se

Garanti skor/kängor

Vid köp av skor/ kängor gäller en garanti på 6 månader, fr.o.m. leveransdatumet. Alla reklamationer bedöms av leverantören och godkänns det ersätts eller repareras varan. Kontakta oss på info@sveasecurity.se så snart du upptäcker felet. Skor/kängor som blivit felaktigt brukade räknas ej som reklamation.

Ändring av villkor

Om någon vara skulle skilja sig från våra villkor kommer detta att annonseras i anslutning till respektive vara.

Åldersgräns för beställningar

Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss. Vi ber dig att lämna namn och telefonnummer till myndig person som har godkänt ditt köp.

Copyright

Allt du ser på hemsidan är skyddat enligt upphovsrätten. Det är förbjudet att kopiera produktbilder eller annat material från hemsidan utan våran tillåtelse. Matreialet är antingen vårat eget eller så har det blivit våran med tillstånd. Vissa bilder ligger inte under upphovsrätten men kolla med oss först!

Om vi märker att någon använder våra bilder eller material kommer detta att polisanmälas!

Personuppgifter

Du måste enligt lag samtycka med oss till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla kunduppgifter som exempel hemadress, tfn nummer personnr och e-post adress sparas endast av Sveasecurity och lämnas garanterat inte ut till utomstående. Dessa uppgifter behandlas som konfidentiella och kommer aldrig att låta någon annan använda dina personuppgifter om du inte själv godkänner detta. Du har rätt alltid rätt att få se dina personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade.

Produktinformation

Sveasecurity reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Force Majeure

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Sveasecurity att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta.

Prisförändringar

Sveasecurity förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella pris fel.

Sortiment förändringar

Sveasecurity reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet även om ett köp har gått igenom.